Rampjaar voor Aldi

Aldi heeft in Nederland een bijzonder slecht jaar achter de rug. Ondanks de uitbreiding met dertien filialen vorig jaar daalde het marktaandeel van de formule van 9,6 naar 8,9 procent. Dat meldt vakblad Distrifood.

De autonome index van de prijsvechter komt uit op 93, waarmee het bedrijf de slechtste prestatie levert in de dertig jaar dat het bedrijf in Nederland actief is. Ter vergelijking, de hele markt zat op een index van 104,5.

Volgens onderzoeksbureau Nielsen daalt bij Aldi zowel het aantal klanten als het gemiddelde bonbedrag. De gemiddelde besteding lag in 2006 nog op 24,97 euro, vorig jaar was dit nog 24,55 euro. "Aldi en in mindere mate Lidl spelen te weinig in op de verluxing in de markt. De assortimenten sluiten onvoldoende aan bij de wensen van de hedendaagse consument", analiseert Nielsen-onderzoeker Eric Harmsen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!