Functioneel analfabeten hebben baat bij andere winkelinrichting

Winkels moeten anders worden ingericht voor functioneel analfabeten, aldus Amerikaanse onderzoekers. Functioneel analfabetisme wordt omschreven als het ontbreken van de reken- of taalvaardigheden die nodig zijn om in het dagelijks leven te kunnen functioneren. Functioneel analfabeten kunnen bijvoorbeeld de labels op producten niet lezen, zodat zij de verschillende producten niet van elkaar kunnen onderscheiden. Daarom vertrouwen consumenten die functioneel analfabeet zijn vooral op pictografische informatie, zo blijkt uit het onderzoek. Bedrijven zouden de informatie uit het onderzoek kunnen gebruiken om hun advertenties, in-store displays en positionering aan te passen. Ook zouden winkels zich moeten bezinnen op het gebruik van kortingsbonnen en andere plaatselijke prijsacties, aangezien het veel functioneel analfabeten ontbreekt aan vaardigheden om dergelijke acties op hun juiste waarde te schatten. Een andere uitkomst uit het onderzoek is dat functioneel analfabeten een grote loyaliteit vertonen aan bedrijven die op de juiste manier omgaan met de taal- en rekenkundige problemen van deze groep.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!