Winst Danone omhoog na verkoop koekjesdivisie

De Franse voedingsmiddelenfabrikant Danone heeft zijn nettowinst in 2007 zien stijgen naar 4,18 miljard euro. Dat is ruim drie keer zo veel als in 2006, toen de nettowinst 1,35 miljard euro bedroeg. Met name de verkoop van de koekjesdivisie aan de Amerikaanse branchegenoot Kraft voor 5,3 miljard euro stuwde de winst van Danone.

Danone nam eind vorig jaar het Nederlandse Numico over voor 12,3 miljard euro. Het Franse concern verwacht hierdoor sneller te groeien en de winstgevendheid te kunnen verhogen in de komende jaren. De omzet over 2007 van de producent van toetjes, Evian-water en Actimel-yoghurt kwam uit op 12,77 miljard euro, een stijging van bijna tien procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!