Consument is zelf verantwoordelijk voor gezonde voeding

De voedingsmiddelenindustrie legt de keuze tussen verwennen of verantwoord eten bij de consument. De meeste fabrikanten zijn bereid producten met minder vet en minder suiker te maken, maar dan moet de marktvraag wel voldoende zijn. Gezien de problematiek rond obesitas ziet de levensmiddelenindustrie, ondanks de eigen verantwoordelijkheid van de consument, ook een rol weggelegd voor zichzelf. Volgens directeur Philip den Ouden van de FNLI zijn zelfregulering van reclame, voorlichting en het aanbieden van verantwoorde alternatieven belangrijke taken voor de industrie.Volgens commercieel directeur Bas van den Berg van Mona zullen meer producten in een laagcalorische variant op de markt komen als blijkt dat light-producten commercieel succesvol zijn. Consumenten zijn ook kritischer geworden. Volgens Van den Berg was de consument tien jaar geleden nog bereid om concessies aan de smaak te doen, maar tegenwoordig is het behouden van de smaak een noodzaak voor elk nieuw light-product. Persvoorlichter Juliette Oolders van de Consumentenbond waardeert de initiatieven van de industrie, maar het op de markt brengen van enkele light-producten is in haar ogen onvoldoende.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!