Adverteerders hebben vorig jaar 153,8 miljoen euro uitgegeven aan buttons en banners op het internet. Dat betekent een stijging van ruim twaalf procent in vergelijking met 2006. Dit blijkt uit een donderdag gepubliceerd onderzoek van de brancheorganisatie Interactive Advertising Bureau Nederland (IAB).
Hoewel er nog sprake was van een flinke groei, constateert het IAB dat deze afvlakt. “Voorheen groeide deze markt jaarlijks nog met dertig tot veertig procent”, aldus een woordvoerder. De markt voor reclame bij zoekmachines daarentegen zit in de lift. Hoewel de AIB geen gegevens heeft, weet de organisatie dat de markt flink groeit. “Zulke vormen van reclame stijgen veel harder”, aldus de woordvoerder.
Reclame bij zoekmachines houdt in dat adverteerders ervoor betalen dat hun bedrijfsnaam hoog scoort na een zoekopdracht. De zoekmachine Google verdient op die manier veel geld.
Buttons en banners in trek
Gepubliceerd op 15 februari 2008 om 00:00
Reacties 0