Buttons en banners in trek

Adverteerders hebben vorig jaar 153,8 miljoen euro uitgegeven aan buttons en banners op het internet. Dat betekent een stijging van ruim twaalf procent in vergelijking met 2006. Dit blijkt uit een donderdag gepubliceerd onderzoek van de brancheorganisatie Interactive Advertising Bureau Nederland (IAB).

Hoewel er nog sprake was van een flinke groei, constateert het IAB dat deze afvlakt. “Voorheen groeide deze markt jaarlijks nog met dertig tot veertig procent”, aldus een woordvoerder. De markt voor reclame bij zoekmachines daarentegen zit in de lift. Hoewel de AIB geen gegevens heeft, weet de organisatie dat de markt flink groeit. “Zulke vormen van reclame stijgen veel harder”, aldus de woordvoerder.

Reclame bij zoekmachines houdt in dat adverteerders ervoor betalen dat hun bedrijfsnaam hoog scoort na een zoekopdracht. De zoekmachine Google verdient op die manier veel geld. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!