Ben terug op Nederlandse markt

Bellen met Ben kan weer. Moedermaatschappij T-Mobile heeft het merk, na negen jaar, nieuw leven ingeblazen. Vandaag start een grootscheepse reclamecampagne.

Ben verdween uit beeld toen het Duitse concern T-Mobile de onderneming in 1999 overnam. In dat jaar kon Ben bogen op anderhalf miljoen klanten. Die gingen voor een groot deel over naar de nieuwe eigenaar. Na de overname van concurrent Orange telt T-Mobile ruim 4,5 miljoen klanten.

Abonnees van Ben moeten wel bellen met een eigen mobiel. Een (bijna) gratis toestel is er niet bij. "Veel klanten hoeven dat ook niet, bleek bij een marktonderzoek. Ze hebben vaak nog één of meer prima werkende mobieltjes in een la liggen", aldus Herbert Brinkman van Ben.

Om te kunnen bellen, krijgt men een simkaart-abonnement dat per maand kan worden opgezegd. Winkels van Ben zijn er niet, vrijwel alle communicatie van het bedrijf loopt via internet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!