Tesco zet in op lokale producten

Tesco wil dit jaar voor zo’n 600 miljoen euro aan lokale producten gaan verkopen. De Britse supermarktketen zegt hiermee de Britse boeren te willen ondersteunen, meldt Distrifood op zijn website.

The National Farmers Union (NFU), de Britse boerenbond, is niettemin ontevreden met de plannen. De boerenbelangenbehartigers willen vooral afspraken maken voor de lange termijn, voor de leveringen van slachtvee, schrijft de Britse krant The Telegraph.

De lokale producten moeten in 2011 een totale omzet van 1,5 miljard euro genereren. "Steeds meer consumenten willen dat versproducten bijdragen aan de lokale economie. Ze willen daarmee lokale boeren ondersteunen", aldus Tesco’s ceo Terry Leahy.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!