Alcoholproducent kiest voor buzz-marketing

De grote Nederlandse alcoholproducenten storten zich op mond-tot-mondreclame. Heineken, Grolsch en Bacardi zetten zogeheten buzzers of mystery-vrienden in die jongeren over moeten halen nieuwe drankjes te proberen. Dit meldt zibb.nl.

Grolsch gooide ‘buzzers’ in de strijd voor haar nieuwe Dunkel Weizen bier en Heineken heeft een buzz-campagne opgezet voor Wieckse Rosé, een nieuw drankje voor nieuwe vrouwen. Bacardi zette mediabedrijf Icemedia in om met behulp van buzzers haar muziekevenement Batbeats onder de aandacht te brengen.

De buzz-praktijken van de alcoholproducenten is de Stichting Alcoholpreventie (STAP) een doorn in het oog. STAP pleit zelfs voor een verbod op deze vorm van verborgen alcoholreclame. Wim van Dalen, directeur van de stichting, noemt de reclame sneaky en moeilijk te controleren. “Buzzmarketing kan zich gemakkelijk onttrekken aan elke vorm van controle en regulering. De alcoholproducenten zoeken kennelijk een uitweg voor komende reclamebeperkingen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!