Lidl gaat tv-commercials inzetten in strijd om Duitse consument

Supermarktketen Lidl gaat in Duitsland tv-commercials gebruiken in de strijd met concurrent Aldi. De onderhandelingen hierover zijn in een vergevorderd stadium, zo meldt het Duitse vakblad Horizont. Het is nog niet eerder voorgekomen dat een discounter in Duitsland overgaat tot het uitzenden van tv-spots. Tot op heden werd slechts gebruik gemaakt van print-uitingen. Experts gaan ervan uit dat Aldi het voorbeeld van Lidl wel zal moeten volgen. De aangekondigde campagne is onderdeel van een intensiever mediaoffensief van Lidl. De prijsvechter heeft het aantal paginagrote krantenadvertenties al verhoogd van twee tot drie maal per week. Lidl heeft tussen januari en juli 2004 het reclamebudget in Duitsland met 28% vergroot tot 187 miljoen euro. Aldi gaf in de eerste zeven maanden van 2003 in Duitsland 138 miljoen euro uit aan reclame, een stijging van 44%.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!