Incentives hebben positieve invloed op autoverkoop

De trend in de VS om kopers van auto`s te verleiden met gratis autoverzekeringen, cadeautjes en renteloze leningen waait over naar Europa. Uit cijfers van het Duitse onderzoeksbureau Pulse blijkt dat deze lokkertjes vaak werken. Van de 8.000 ondervraagden liet ruim 80% weten door kortingen te worden beinvloed bij hun keuze. Tegen de 70% vindt gratis bijkomende producten heel belangrijk en 64% beschouwt een verlengde garantie als een goede stimulans om een auto te kopen. Verder laat 33% weten door incentives eerder een auto te willen kopen dan gepland, terwijl 14% door te verkrijgen extra`s van automerk verandert. Hoewel de Nederlandse automarkt een kleine rol speelt in Europa, gaat Michael Raab, analist bij de Duitse bank Sal Oppenheim, ervan uit dat ook hier incentives steeds vaker en steviger zullen worden ingezet. `Hoe slechter de markt, hoe meer incentives er zullen worden uitgespeeld.` Als reactie hierop laat Peugeot Nederland weten niet mee te doen aan acties waarbij reisjes of flatscreens worden weggegeven. Wel werkt de fabrikant met financieringsvoorstellen en valt er te onderhandelen over gratis accessoires. Ford Nederland doet wel mee met andere spelers, om niet achter te blijven bij de concurrent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!