Mintel voorspelt nieuwe dieettrends

De gezondheidsrage woedt nog wel even voort. Verrassend is dat Europa voor nieuwe trends niet langer vooral naar de VS kijkt. Volgens de Global New Products Database van Mintel zullen Europese voedingsmiddelenproducenten dit jaar veel belangstelling hebben voor het in Azie zeer populaire aminozurendieet. In Japan zijn veel voedingsmiddelen al voorzien van een etiket waarop de specificatie staat over de aminozuren die het product bevat. Verder is het in Australie ontwikkelde GI-dieet al enigszins bekend in Europa, vooral in Engeland. Bij dit dieet, dat gebaseerd is op de glycemische index van voedsel, gaat het om het onderscheid tussen langzaam en snel verteerbare koolhydraten. Volgens de onderzoekers van Mintel is het Atkins-dieet definitief op zijn retour. Mensen hebben geen zin om in extreme dieten en geven de voorkeur aan een meer gebalanceerde manier van eten. De nieuwe trend wordt dan ook `alles met mate`, waarbij cafeinevrije koffie plaats maakt voor half-cafeine producten en calorie-arme voeding door mid-calorie voedsel. Sommige mensen hebben helemaal geen zin meer in een dieet en kiezen voor relaxen, reden voor de foodbranche om naar food-equivalenten voor aromatherapy-producten te zoeken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!