‘Nederlander niet trouw aan super’

Nederlanders blijken niet trouw te zijn aan een bepaalde supermarkt. Een zeer ruime meerderheid van 81 procent van de dik zeven miljoen huishoudens in Nederland bezoekt voor de dagelijkse boodschappen meerdere supers. Negen procent haalt alle boodschappen uitsluitend bij één supermarkt. Dat blijkt uit een enquête onder 250 duizend Nederlanders van onderzoeksbureau en databasebeheerder Acxiom.

Het grootste deel, 34 procent van de ondervraagden, zegt naar vier of meer supers te gaan, 27 procent naar bezoekt drie en dertig procent gaat naar twee supermarkten. De loyaalste klanten zijn te vinden onder de hoogopgeleide, alleenstaande ouderen met een bovenmodaal inkomen. De shophoppers zijn te vinden onder de huishoudens bestaande uit vijf tot zes personen met een benedenmodaal inkomen.

De trouwe klanten bezoeken veelal filialen van Albert Heijn en C1000. Dat wordt mede veroorzaakt doordat deze supers verreweg de meeste vestigingen hebben. Ook zijn bezoekers van buurtsupers als Meermarkt en Spar loyaal aan de formule.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!