‘Retailen op Schiphol zorgt voor extra dimensie'

Delicatessen en souvenirs. Dat zijn de twee productgroepen waar het bedrijf World of Delights al sinds de jaren zestig mee scoort op luchthaven Schiphol en sinds de afgelopen jaren ook in de Keukenhof en Delft. Frans Versluis is al sinds 1973 in dienst bij het bedrijf, waarvan hij in 2000 eigenaar werd. “Het retailen op plekken als Schiphol en de Keukenhof zorgt voor een extra dimensie.”

Al ruim 25 jaar is Schiphol het werkterrein van Frans Versluis. In die tijd heeft hij de luchthaven zien veranderen van een ‘doorsluislocatie’ van passagiers, tot een flexibel en multifunctioneel retail- en horecaparadijs. Versluis kent er alle hoeken en gaten en wanneer je met hem langs de wandelpaden en de vele shops loopt, gaat menig hand omhoog om hem te begroeten. Je zou bijna denken dat hij ‘Mister Schiphol’ himself is. Die omschrijving zou bij Versluis echter niet in zijn hoofd opkomen. Bescheidenheid valt hem eerder ten deel, dat is tevens te zien aan zijn ‘kleine’ kantoor en de afwezigheid van een secretaresse. “Ik open en lees mijn eigen mails wel en mijn koffie kan ik ook zelf wel inschenken.”

Het gehele interview is te lezen in het maartnummer van RetailTrends, dat vandaag verschijnt. Voor een jaarabonnement of een gratis proefnummer, klik hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!