Albert Heijn gaat de tweede helft van dit jaar zijn 550 ‘gewone’ supermarkten ombouwen. De zogeheten ‘doorbraakwinkels’ in Voorhout, Breukelen, Oegstgeest en Heemskerk staan model voor de nieuwe generatie AH-supermarkten. Volgens een woordvoerder van het supermarktbedrijf waarderen klanten het nieuwe type winkels steeds beter.
De in 2005 geopende testwinkel in Heemskerk was aanvankelijk geen succes. De winkel was ‘basic’ ingericht en er zouden te veel huismerken worden verkocht. Volgens topman Dick Boer van Albert Heijn zijn in de nieuwe testwinkels daarom juist extra veel A-merkartikelen toegevoegd.
Kenmerkend voor de nieuwe stijl zijn de nieuwe, strakke kassa’s waarbij je alleen nog maar de dagelijkse boodschappen en dus niet bijvoorbeeld telefoonkaarten kunt afrekenen.
De nieuwe winkels hebben een grotere sortering. De goedkoopste producten en voordeelverpakkingen worden in rood aangeduid, bonusaanbiedingen in oranje. Nieuw is het assortiment voor kinderpartijtjes en maaltijdconcepten zoals WokGo en chefsmaaltijden.
Nieuwe inrichting voor AH-winkels
Gepubliceerd op 10 maart 2008 om 00:00
Reacties 0