Stadsbox is op korte termijn niet interessant voor retailers

Stadsbox is op dit moment slechts in een beperkt aantal gevallen de ideale oplossing voor stadsdistributie. Dat blijkt uit een marktstudie van het Stadsboxconsortium. De toegenomen drukte in steden en de wil tot samenwerking bieden op lange termijn wel kansen voor het concept.Het succes van de stadsbox hangt nauw samen met landelijke richtlijnen wat betreft voertuigafmetingen. Het kabinet kiest op de korte termijn voor regionale afstemming op basis van bevoorrading via ontheffingen. Dat betekent dat grote vrachtwagens met 1 laadruimte (stadsbox bestaat uit een aantal boxen die afzonderlijk gelost kunnen worden) nog altijd de stad in mogen om lading te lossen. Zolang dit zo blijft zal de retail geen andere innovatieve distributievormen in ogenschouw nemen. Voor een beperkte groep bedrijven met relatief kleine ladingen is de stadsbox interessant.In het stadsboxproject doen bedrijven als Albert Heijn, BCC, Interbrew, Hema, Jan de Rijk Logistics, Post Kogeko, DAF, kennisinstellingen, belangenorganisaties en de gemeenten Haarlem en Tilburg mee.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!