‘Markt voor namaakgoederen breidt uit’

De markt voor namaakgoederen breidt zich uit van goedkope T-shirts en nep-rolexen naar tandpasta, vliegtuigonderdelen en microchips. Niet alleen schadelijk voor de economie, ook nog eens levensgevaarlijk. Dit benadrukte José Barosso, voorzitter van de Europese Commissie maandag in Brussel op het congres Fakes cost More.

De tijd dat namaak-artikelen gemakkelijk met het blote oog herkenbaar waren, door slechte kwaliteit of duidelijke fouten, is voorbij. Het wordt met het blote oog steeds moeilijker om namaak te herkennen Om te laten zien hoe geavanceerd namaak kan zijn, staat de nep-Ferrari die onlangs in Thailand ontdekt werd, in Brussel tentoongesteld.

De OESO schat dat in 2005 de totale waarde van het aantal nagemaakte goederen op 200 miljard dollar lag. Dat is meer dan het Bruto Nationaal Product van 150 landen. Volgens Barosso stijgt dit bedrag elk jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!