Smurfenhype zwakt af

De smurfenactie van Albert Heijn is over het hoogtepunt heen. Dat blijkt uit cijfers die onderzoeksbureau GfK woensdag bekend heeft gemaakt.

Vorige week bezochten 36 duizend extra gezinnen met kinderen de supermarktketen. Dit aantal ligt lager dan de twee voorgaande 'smurfweken'. Zo deden in de voorgaande week ruim 72 duizend extra gezinnen met kinderen hun boodschappen bij de Albert Heijn.

De oorzaak van het einde van de hype: veel gezinnen hebben de smurfencollectie compleet en keren terug naar de vaste supermarkt. Overigens verwacht het onderzoeksbureau in de laatste smurfweek weer een nieuwe piek, door de combinatie met de paasverkopen. Mits er voldoende smurfen op voorraad zijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!