Bruna maakt serieus werk van narrowcasting
Gepubliceerd op 11 februari 2005 om 00:00
Bruna heeft als eerste grote boekwinkelketen serieuze plannen voor narrowcasting. In de vestiging op het Utrechtse Centraal Station loopt sinds kort een pilot met twaalf digitale schermen. Nog dit jaar moet een landelijke uitrol volgen. De plannen voor narrowcasting vormen het meest vooruitstrevende deel van een algemene winkelrestyling. `Wil je narrowcasting zinvol maken, dan moet het aanbod breed zijn`, aldus algemeen directeur Hans Gelauff van Bruna. `Voor adverteerders is het te weinig als je alleen de stationwinkels aanbiedt.`Om de gemaksconsument te bereiken, heeft de pilotwinkel een `complete metamorfose` ondergaan. Het nieuwe interieur is verzorgd door het Amsterdamse Dedato, terwijl de exploitatie van het narrowcastingkanaal in handen is van Media Landscape. Per productgroep is er een aangepaste boodschap. De aanbiedingen worden boven de kassa uitgezonden. Onder in beeld zijn headlines uit de Volkskrant (`s ochtends) en NRC (`s avonds) te zien, waarvoor een alliantie met PCM is aangegaan. Bruna wil klanten ook via de website, waartoe zelfs een rode informatiezuil is geplaatst, en per sms informeren.
Reacties 0