Omzetdaling Yakult door probiotica-affaire

Yakult zag haar omzet de weken na de publiciteit rond de probiotica-affaire met twintig procent afnemen. Dat blijkt uit cijfers van marktbureau ACNielsen.

Onderzoek van het UMC in Utrecht wees probiotica aan als de waarschijnlijke oorzaak van de dood van patiënten met een ernstige acute alvleesklierontsteking. De melkzuurbacterie in Yakult is echter een andere dan probiotica, zo liet Yakult destijds weten.

Gemiddeld gingen er in 2007 zo’n 278 duizend flesjes per dag over de toonbank, na de publiciteit daalde dat naar 220 duizend flesjes per dag.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!