Succesconcept food koppelt kwaliteit en beleving aan snelheid en betaalbaarheid
Gepubliceerd op 11 februari 2005 om 00:00
De consument eet waar en wanneer het hem uitkomt. In de VS snackt en graast ruim 60% van de mensen de hele dag door en in Europa zo`n 40%. De traditionele fastfood met zelfbediening, het met de handen eten, sobere inrichting, ongemakkelijke stoeltjes, meer aandacht voor fast dan voor food groeit langzaam toe naar de traditionele restaurants met bediening, eten van echt servies, ruimte en sfeer. Dergelijke nieuwe concepten in food draaien om de combinatie van beleving, kwaliteit en snelheid tegen een aantrekkelijke prijs en zijn al te vinden in de VS en Engeland. Zo is bij de Britse horecaketen Pret-a-Manger alles handgemaakt, zonder conserveringsmiddelen en andere toevoegingen en vers bereid. Wat over is aan het einde van de dag wordt verstrekt aan dak- en thuislozen. Ketens die een mix bieden van kwaliteit en beleving, gekoppeld aan snelheid tegen een betaalbare prijs, hebben de toekomst, zo meent Enrique Figee, adviseur in foodretail en -service. Dergelijke concepten bevatten een mix van verse producten, ter plekke gemaakt, design, huiskamer, ambachtelijk, heritage en homage.
Reacties 0