Webwinkels besteden meer aan webanalytics

Online retailers in de Verenigde Staten zetten dit jaar meer geld opzij voor webanalytics. Dat blijkt uit een onderzoek van Forrester Research, meldt Twinkle op zijn website.

Van de webwinkels besteedt 68 procent meer geld aan analyserende software. Populairder dan investeren in webanalytics is het verhogen van de gebruiksvriendelijkheid van de webwinkel (84 procent). Het toevoegen van nieuwe functionaliteiten staat bij 83 procent op de agenda; 78 procent noemt een verhoging van de bestedingen voor cross channel interactie.

Iets meer dan de helft van de ondervraagden verhoogt het budget om klantvriendelijkheid daadwerkelijk te controleren. Eenzelfde groep investeert in Customer Behavioral onderzoek. Forrester richtte zich voor het onderzoek op bedrijven met een jaaromzet van minimaal vijfhonderd miljoen dollar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!