Klanten van supermarkt Super de Boer zijn zo enthousiast over het zogenoemde ‘Goed Idee’-concept, dat het concept in alle winkels wordt ingevoerd. Dat heeft de supermarktketen gisteren bekend gemaakt.
Het afgelopen jaar is de nieuwe manier van productpresentatie bij vijftien Super de Boer-winkels getest. Het Goed Idee-concept is een combinatie van demonstraties, proeverijen en productpromoties op de winkelvloer. Uit consumentenonderzoek blijkt dat klanten die daadwerkelijk met de nieuwe producten in aanraking komen, op ideeën gebracht worden en geïnspireerd raken weer eens wat anders te kopen.
“We zien dat in de winkels de omzet van de gepresenteerde producten explosief stijgt”, aldus Jet Levi, manager formuleontwikkeling van Super de Boer. “Uit onderzoek blijkt dat één op de vijf consumenten na het proeven van een gedemonstreerd product het ook echt koopt. Daarnaast leiden vooral de productdemonstraties tot plezier op de winkelvloer.”
SdB rolt ‘Goed Idee-concept’ landelijk uit
Gepubliceerd op 18 maart 2008 om 00:00
Reacties 0