Eat, Sleep and Dream Big was dit jaar het thema van de 97e editie van het National Retail Federation-jaarcongres. Big is in deze Amerikaanse omgeving nauwelijks nog een toevoeging. Alles is hier groot; de enorme conventiehal, de wolkenkrabbers en het grootste warenhuis van de wereld Macy’s.
Op de eerste conferentiedag was er een interessante presentatie van Wendy Liebmann, president van het in retailstrategie gespecialiseerde onderzoeksinstituut WSL Strategic Retail. Zij gaf een verslag van een zojuist door haar bureau voltooid onderzoek, How America Shops in 2008: Anarchy. Ze plaatste daarmee meteen een groot vraagteken bij het congresthema. Dat
GAP, toch de kledingzaak voor jong fashionable Amerika, links en rechts wordt ingehaald door buitenlandse concurrenten zoals Zara en H&M was al bekend, maar dit onderzoek toont aan dat de exponent van BIG in Amerika – Wal-Mart met zijn enorme supercentra – al ruim anderhalf jaar geen autonome groei meer vertoont.
Meer over deze beurs kunt u lezen in het maartnummer van RetailTrends
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Eat, Sleep and Dream Big
Gepubliceerd op 18 maart 2008 om 00:00
Reacties 0