Doe-het-zelfbranche verzint van alles om klanten te trekken
Gepubliceerd op 6 september 2004 om 00:00
Ook de doe-het-zelfbranche heeft last van de slechte conjunctuur. Op verschillende manieren proberen dhz-ketens de consument aan zich te binden. Zo lokt Gamma onder meer door middel van een verfoffensief klanten. Tevens heeft Gamma veel acties en kortingen, die nog eens extra onder de aandacht worden gebracht door middel van zogenaamde `Kluskrakers`. Concurrent Praxis probeert eveneens met acties en prijsverlagingen de consument te trekken. Daarnaast is deze dhz-winkelketen sponsor van het voetbaltoernooi Amsterdam Tournament 2004. Formido vergemakkelijkt de betalingen met de klantenkaart, die ook nog eens korting geeft op artikelen. Karwei legt niet de nadruk op prijs, maar op communicatie en imago. Multimates probeert met service de consument te lokken. De laagste prijsgarantie is het wapen van Hornbach. Fixet lokt met een actie de consument naar de winkel, waar vervolgens geprobeerd wordt meer artikelen te verkopen. Ook de ketens van Enorm, Decorette, Concepts & Companies, DMG, Baderie, Imabo, Niveau proberen met diverse acties in deze tijd van recessie meer klanten te trekken.
Reacties 0