Supermarkt verkoopt meeste wijn

De Nederlandse consument drinkt steeds meer wijn. Liefst 87 procent van de wijn wordt verkocht door supermarkten, vooral op vrijdag en zaterdag.

De wijnkeuze wordt vooral bepaald door de vrouw. In de helft van de gevallen heeft ze op een lijstje staan welke wijn  moet worden ingeslagen. De andere keren laat ze zich ter plekke overtuigen door een aanbieding of een opvallende fles.

De manier waarop Nederlanders wijn kopen is te lezen in het marktonderzoek van het Productschap Wijn. Onderzoekbureau GfK liet een representatief panel van zesduizend mensen gedurende een jaar thuis de barcodes van alle gekochte producten – waaronder wijn – scannen. Uit het onderzoek blijkt verder dat vrouwen wijn zien als een noodzakelijk product, net als pasta, aardappelen en fruit.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!