Instore communicatiespecialist Tchai International opent een vestiging in groeimarkt India. Het bedrijf uit Ridderkerk gaat onder de naam Tchai GMT (Genessis Modern Trade) de Indiase markt op. Hiertoe start het een samenwerking met een onderneming in Mumbai. “De instore oplossingen die wij maken kennen ze daar nauwelijks, wij springen daar graag op in”, zegt directeur Ed Tchai.
Er zijn nog een hoop ‘papa en mama-winkeltjes’, omschrijft Tchai de huidige Indiase retailmarkt. “Daar moeten we passend op inspelen.” Ook het klimaat stelt bijzondere eisen. “Het kan er heel warm en vochtig zijn en daar dien je in je materiaalkeuze rekening mee te houden. Natuurlijk komen we ook cultuurverschillen tegen. Een afbeelding die wij acceptabel vinden, kan daar als ongepast worden ervaren.” De lokale samenwerking met de familie Attari in Mumbai, een moeder en twee zoons die een drukkerij runnen en kartonnen displays maakten, is daarom ‘van grote waarde’.
Medewerkers van Tchai International zullen de komende periode nauw contact hebben met de partners in India. “Wekelijks vliegen we naar India. We leiden plaatselijke medewerkers op en we leren ze denken in concepten en designs. We brengen een hoop ervaring en kennis mee die daar nog in de kinderschoenen staat”, aldus Tchai.
Tchai voorspelt voor India dezelfde instore ontwikkelingen die Europa heeft doorgemaakt, alleen zal volgens hem het tempo flink hoger liggen. “Je ziet het voor je ogen gebeuren, bij wijze van spreken.”
Tchai International opent in India
Gepubliceerd op 21 maart 2008 om 00:00
Reacties 0