Marktaandeel Albert Heijn fractioneel gestegen
Gepubliceerd op 14 februari 2005 om 00:00
Het marktaandeel in omzet van supermarktketen Albert Heijn is in 2004, het eerste volledige jaar van de prijzenoorlog, uitgekomen op 26,8%. Dit is een stijging van 0,1% ten opzichte van 2003. Schuitema heeft deze ACNielsen cijfers onlangs gepresenteerd tijdens een analistenbijeenkomst. Het collectieve inkoopverbond Superunie is de grote winnaar van 2004. Het marktaandeel van deze inkooporganisatie steeg van 25,9% in 2003 naar 26,7% in 2004. Deze stijging komt voornamelijk voor rekening van supermarktketen Jumbo, lid van Superunie. Het marktaandeel van Aldi daalde van 7,3 naar 7,2% en Edah ging 0,3% terug naar 5,2% marktaandeel. Konmar daalde fors van 4,1% in 2003 naar 2,4% in 2004. Deze forse daling is voornamelijk het gevolg van de ombouwoperatie van de huidige Konmarwinkels.
Reacties 0