De supermarktwereld maakt zich op voor een nieuwe prijzenoorlog. Albert Heijn heeft afgelopen weekend de prijzen van ruim duizend A-merk producten verlaagd en Plus komt vandaag met een prijsverlaging van duizend artikelen, zo werd vrijdag aangekondigd.
Volgens AH geldt de prijsverlaging voor producten van A-merken die dagelijks worden gekocht, zoals Heineken-bier, Campina-yoghurt en Spa Fruit. De prijsverlagingen maken deel uit van een drie weken durende reclamecampagne voor A-merken. Plus kondigde vrijdag zijn prijsactie aan met paginagrote advertenties in de landelijke dagbladen. Tot de artikelen die Plus blijvend in prijs verlaagt, behoren onder meer schoonmaakmiddelen.
Super de Boer en Dirk van den Broek bekijken op dit moment welke stappen zij zullen nemen, maar dát ze zullen reageren, staat vast. Dirk van den Broek, eigenaar van de gelijknamige supermarktketen: “Wij gaan zeker reageren, voor een aantal van onze mensen is het een kort Pasen. Dit betekent een bloederig jaar voor supermarkten.”
Super de Boer zegt eveneens te streven naar structurele prijsverlagingen. “Op dit moment bekijken we welke producten Albert Heijn en Plus precies goedkoper maken, en zo nodig zullen wij zeker ingrijpen.”
Lees ook: Ook Kruidvat verlaagt groot aantal prijzen
Nieuwe prijzenoorlog aanstaande
Gepubliceerd op 25 maart 2008 om 00:00
Reacties 0