Weer meer gekocht op internet

Steeds meer consumenten winkelen vanachter de computer. De markt van het kopen via internet is het afgelopen jaar gestegen met 38 procent ten opzichte van een jaar eerder, naar een totale omzet van bijna vier miljard euro. Dat heeft de brancheorganisatie voor thuiswinkels, Thuiswinkel.org, maandag bekend gemaakt op basis van een halfjaarlijks onderzoek.

Afgelopen jaar kochten 7,3 miljoen consumenten een product via internet, vooral reizen, computers of software. Bovendien werd met een gemiddeld aankoopbedrag van 537 euro per koper veel meer besteed.

De groei komt volgens de organisatie van thuiswinkels doordat consumenten winkelen via internet steeds minder als onveilig ervaren. Het betalingssysteem van de banken, iDEAL, speelt daarbij een belangrijke rol.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!