De computerspecialist in beeld

GfK Benelux Marketing Services heeft eind 2006 een grootschalig structuuronderzoek uitgevoerd onder zelfstandige computerspeciaalzaken in Nederland. Kernvragen waren: hoeveel zelfstandige computerwinkels zijn er eigenlijk nog in Nederland? Hoe groot zijn ze? Hoeveel omzet weten ze te realiseren? En zijn ze al actief op het web? 

Binnen GfK wordt gewerkt met een definitie voor computerwinkels die voor alle landen hetzelfde is, om internationaal vergelijkbaar onderzoek te garanderen. Juist in de wereldwijd opererende it-markt is het beoordelen volgens gelijke normen essentieel, aldus Gfk. De definitie van een computerspeciaalzaak luidt als volgt: Verkooppunten die tenminste vijftig procent van hun omzet realiseren door het verkopen van computers, randapparatuur en toebehoren – ook wel supplies genoemd – aan particuliere consumenten.

Lees het hele research-verhaal over de computermarkt in het aprilnummer van RetailTrends, dat donderdag verschijnt. Een gratis proefexemplaar of een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!