Het Italiaanse schoenen- en modemerk Geox stapt in de markt voor sportschoenen. Het modemerk presenteerde gisteren daartoe in Milaan een collectie sportschoenen. Het schoeisel is voorzien van de anti-zweetgaatjes, waar Geox groot mee is geworden.
Geox zegt niet te willen concurreren met grote sportmerken als Nike, Puma en Adidas. “Wij bieden een heel nieuwe weg”, zegt Mario Moretti Polegato, oprichter en voor 71 procent eigenaar van het bedrijf. “Andere sportmerken hebben rubberen zolen en dat is niet erg hygienisch. Als hun schoenen gaatjes in de zool hebben voor de ventilatie, komt er ook water naar binnen.”
Geox heeft allereerst hardloopschoenen op de markt gebracht, later volgt een lijn golfschoenen. Prijs van het schoeisel ligt tussen de 120 en 130 euro en ze zijn voorlopig uitsluitend te koop in de eigen Geox-winkels.
Geox duikt in sportschoenenmarkt
Gepubliceerd op 3 april 2008 om 00:00
Reacties 0