‘Ik ben erg loyaal aan dit concept’

Na een mislukt franchise-avontuur met broodjesconcept Subway, vroeg datzelfde bedrijf in 2003 of Justin Goes de formule in Nederland verder wilde ontwikkelen. “Een bizarre vraag, maar de Amerikanen waren bloedserieus. Een dag erna ontmoette ik mister Fred De Luca himself. Aan het einde van de dag was ik aangenomen.”

Begonnen als medewerker bij pizzaketen Al Capone startte Justin Goes in 2001 samen met een zakenpartner met de franchiseformule Subway. In Amersfoort openden ze de tweede vestiging van het Amerikaanse broodjesconcept. Na anderhalf jaar bleek de zaak een bodemloze put en ook niet meer rendabel te krijgen. “Het was een typisch geval van de verkeerde locatie. We waren al een jaar bezig om een goede locatie te zoeken en toen kregen we via Multi Vastgoed een ruimte aangeboden langs de Stadsring. We wilden dolgraag beginnen en op de artist impression zag het er fantastisch uit. De bedoeling was dat dit gedeelte van de Stadsring een soort boulevard zou worden, zodat er genoeg traffic zou zijn. In de praktijk viel dat bitter tegen.”

Lees het gehele interview in het aprilnummer van RetailTrends, dat vandaag verschijnt. Een gratis proefexemplaar of een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!