Pop-up store Levi’s alweer dicht

De Amsterdamse pop-upwinkel van Levi’s opende op 21 februari, maar sluit nu weer zijn deuren. De winkel aan de Houtkopersdwarsstraat in Amsterdam was er anderhalve maand. Het principe van pop-upstores: een instant winkel die binnen een dag staat en vervolgens na een paar dagen of weken weer wordt opgebroken en ergens anders weer verschijnt. Oftewel, wees er snel bij, anders ben je te laat, zo meldt modeplatform FashionUnited op zijn website.

Eigenaar van de winkelruimte Ido de Voos, die de Levi’s winkel de afgelopen zes weken runde, werd door het kledingmerk benaderd er een tijdelijke winkel te beginnen. Levi’s richtte de winkel voor zeventig procent in, De Voos deed de rest.

De Voos stelt dat het wel even tijd nodig heeft voordat men een pop-upwinkel ontdekt, gezien het feit dat het steeds drukker werd in de winkel. “Afgelopen weekend liep het echt storm. Eigenlijk is zes weken dus te kort.”

De organisatie van verschillende evenementen in de winkel moest de aandacht op de Levi's pop-upwinkel vestigen. Zo gaven twee ontwerpers van Nike een lezing over de dunk (basketbalschoen) en customizeden artiesten live de achterzakken van broeken. Gisteravond werd de winkel uitgeluid met een optreden van rockband Voicst.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!