Ouderen willen gebruiksvriendelijkheid

Ouderen zijn een sterk groeiende groep en vormen daarmee een interessante doelgroep voor marketeers. De vraag is hoe senioren door marketeers het best te benaderen zijn. TNS Nipo ondervroeg marketeers naar hun strategie. Ongeveer eenderde van alle marketeers vindt dat ouderen best op hun leeftijd kunnen worden aangesproken. Volgens tweederde is dit niet mogelijk. Senioren zouden een te heterogene groep zijn, die om duidelijke segmentatiecriteria vraagt. Alleen binnen de foodsector lijkt consensus te bestaan over het benaderen van de doelgroep via slechts het leeftijdscriterium.De ondervraagde marketeers zijn duidelijk in te delen in twee groepen. De ene groep onderneemt totaal geen activiteiten om de groep ouderen te bedienen, terwijl de andere dit wel doet. De groep die wel activiteiten onderneemt, heeft goede ervaringen met internet als distributiekanaal. Daarnaast houden de meeste van deze marketeers ook bij het productontwerp rekening met senioren. Aantrekkelijkheid en gebruiksvriendelijkheid worden door diverse marketeers genoemd. Communicatie met de oudere doelgroep verloopt vooral via advertenties in bladen als Plus en met presentaties op ouderenbeurzen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!