Supermarktketen Jumbo moet dertienduizend euro overmaken naar concurrent Nettorama. Dat is het gevolg van een oproep die het bedrijf deed in zijn nieuwste reclamecampagne ‘Uitdaging’.
Toon aan dat je bij een concurrent vijftien van dezelfde producten goedkoper kunt krijgen dan bij ons en je ontvangt duizend euro, zo luidde de oproep. Voorwaarde was dat deze klanten bij Jumbo op dezelfde dag, dezelfde vijftien producten kochten en op basis van de kassabon konden aantonen dat Jumbo duurder was.
De oproep was niet aan dovemansoren besteed: dertien Nettorama-bedrijfsleiders hebben donderdag bij diverse Jumbo-filialen in Noord-Brabant kassabonnen ingeleverd met vijftien producten die bij Nettorama goedkoper waren dan bij Jumbo. “Jumbo kan er niet onderuit. We hebben het meerdere keren gerepeteerd en weten zeker dat ons lijstje klopt”, laat Nettorama-directeur Jaap Bastmeijer vrijdag weten tegenover Distrifood. “Jumbo moet met dat geld over de brug komen en erkennen dat ze niet de goedkoopste zijn.”
Bastmeijer stelt dat het initiatief van deze actie afkomstig is van zijn bedrijfsleiders, ‘maar u kunt zich voorstellen dat wij deze actie natuurlijk van harte ondersteunen'. Jumbo bestudeert de dertien ingeleverde kassabonnen. De klanten die de bonnen hebben ingeleverd krijgen binnen tien werkdagen bericht.
Nettorama haalt Jumbo-actie onderuit
Gepubliceerd op 4 april 2008 om 00:00
Reacties 0