Vertrouwen consument verdampt

Nederlanders behoorden in juni 2007 tot de meest optimistische consumenten van Europa. Negen maanden later is dit optimisme fors getemperd. De terugval was zelfs groter dan gemiddeld in Europa. Niettemin staat de Nederlandse consument in maart 2008 vierde op de Europese consumentenvertrouwensladder. Dit blijkt uit cijfers van het CBS.

Het Nederlandse consumentenvertrouwen lag volgens de Europese definitie in maart 2008 zeventien punten lager dan in juni 2007. Toen behoorden de Nederlandse consumenten, samen met de Finse en Zweedse, nog tot de meest optimistische van de EU. Het gemiddelde consumentenvertrouwen in de hele EU nam de afgelopen negen maanden af met negen punten. Alleen in Estland sloeg de stemming harder en sneller om dan in Nederland. Daar nam het vertrouwen af met 21 punten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!