Max Havelaar-producten in trek

Producten met het Max Havelaar-keurmerk vinden gretig aftrek bij consumenten. Er gingen in 2007 meer producten met het beroemde logo over de toonbank dan het jaar ervoor. De stichting die de biologische producten van een keurmerk voorziet, rapporteerde vorig jaar een volumegroei van 26 procent. Het totale volume van Max Havelaar-producten was 11,5 miljoen kilo.

Volgens de organisatie is de Fairtrade Week die Stichting Max Havelaar in 2007 voor het eerst organiseerde een belangrijke kracht achter de groei. Gedurende deze week, die werd geopend door minister Koenders, stonden producten met het Max Havelaar keurmerk voor Fairtrade zoals koffie, thee, chocola, wijn, ijs, katoen en allerlei soort fruit een week lang in de schijnwerpers. Dit jaar wordt de week weer georganiseerd, van 30 oktober tot en met 9 november. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!