C&A heeft woensdag de (Re-)Connect Retail Award 2008 gewonnen. Volgens de Nederlandse consument weet de modewinkelketen het beste aansluiting te vinden bij haar klanten. Dit blijkt uit het onderzoek 'Trends in Retail', dat jaarlijks wordt uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van Capgemini. Ook Jumbo en Media Markt waren genomineerd voor de award.
Op basis van continue consumentenonderzoek beoordeelt Trends in Retail de prestaties van Nederlandse retailers. In totaal zijn 135 formules, verdeeld over negen retailsectoren, in het onderzoek meegenomen. Het totale presteren van de retailers wordt gemeten op een brede set van imago-aspecten, samengevat in drie factoren; attractiviteit, commitment (binding) en brand equity (merkwaarde). C&A bleek de klant het beste te (her)vinden en te binden.
In het aprilnummer van RetailTrends spreken algemeen directeur Pals Brust en coo Edwin Fafié van C&A onder meer over de hervonden klik met de consument. “Vanaf 2002 merkten we ‘stilletjes’ dat we de consument weer gevonden hadden. In 2004 zijn we vervolgens gestart met de campagne ‘Ontdek ons opnieuw’, waar diverse bekende Nederlandse vrouwen aan meewerkten, zoals Daphne Deckers en Caroline Tensen. We kozen er bewust voor de consument de directe boodschap te brengen ons opnieuw te ontdekken. Dat bleek een gouden greep.”
Het hele interview met de kersverse prijswinnaars lezen? Voor een jaarabonnement op RetailTrends klikt u hier. Een gratis proefnummer vraagt u aan via sales@retailtrends.nl.
C&A wint (Re-)Connect Retail Award
Gepubliceerd op 9 april 2008 om 00:00
Reacties 0