De retail krijgt de komende jaren te maken met structurele uitdagingen. Dat zei topbestuurder van Carrefour José Luis Duran gisteren tijdens het World Retail Congress 2008 in Barcelona.
“De stijging van de kosten voor energie en grondstoffen is het gevolg van structurele veranderingen, en niet zozeer van cyclische factoren”, aldus Duran tijdens het congres. “De structurele uitdagingen gelden voor alle bedrijfstakken, maar in het bijzonder voor de detailhandel, en hebben een omvang zoals we de afgelopen tientallen jaren of zelfs ons hele leven niet hebben meegemaakt.”
Duran maakte tijdens het congres ook bekend dat Carrefour de winkelketen wil ombouwen van een meerdere-merkenstrategie naar het promoten van een enkele merknaam. Nu opereren vestigingen al naar gelang de omvang onder een andere merknaam, maar dat moeten straks allemaal Carrefour-winkels worden. Volgens Duran gaat dat leiden tot betere verkoopcijfers.
‘Retail krijgt te maken met structurele uitdagingen’
Gepubliceerd op 10 april 2008 om 00:00
Reacties 0