Wehkamp eerste adverteerder op YouTube

Wehkamp heeft een primeur op YouTube. Als eerste adverteert de internetretailer op de website van het videoplatform met een zogenoemde 'homepage video ad', een click-to-play-advertentie. De homepage video ad is zichtbaar is voor alle Nederlandse YouTube-gebruikers die de homepage van Youtube bezoeken. De kosten van de advertentie zijn tienduizend euro per 24 uur.

Op het filmpje, dat 24 seconden duurt, prijst Wehkamp artikelen aan het in kader van de Korting4daagse. “Het is fantastisch dat Wehkamp.nl als eerste Nederlandse bedrijf de kans krijgt om te adverteren binnen een zeer populaire community als YouTube”, zegt Rick Nijhuis, manager internetmarketing van Wehkamp. “Het past uitstekend bij het innovatieve karakter van Wehkamp.nl. Bovendien is het een prima aanvulling op onze bestaande online marketingactiviteiten.”

Volgens bereiksonderzoeker ComScore is YouTube met meer dan 4,5 miljoen unieke gebruikers de grootste online videogemeenschap van Nederland. De website bereikt meer dan veertig procent van alle Nederlandse internetgebruikers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!