Formule: Kaldi koffie & thee

Met warm en eigentijds ingerichte winkels danst franchiseformule Kaldi mee op de golven van de groeiende populariteit van koffie en thee van hoge kwaliteit. Inmiddels telt de keten 33 vestigingen en worden landsgrenzen overschreden. De meeste energie stoppen de eigenaren in het verder vergroten van het netwerk in Nederland.

Het verhaal van Kaldi begint in 2000 als Jeppe Teensma en Hans Tietema in Zwolle een speciaalzaak openen, met alles op het gebied van koffie en thee. Teensma geeft er een topbaan bij TNT Post voor op, terwijl Tietema spiritueel centrum Oibibio in Amsterdam achter zich laat. Naast hoogwaardige koffie en thee verkopen ze in de winkel onder meer espressomachines, percolators, theepotten, serviezen, koekjes en chocolade. De koffie en thee van het eigen Kaldihuismerk selecteren ze zelf. In de winkel bevinden zich zitjes waar klanten de koffie en thee kunnen proeven.

De ondernemers beginnen met de doelstelling om vier eigen winkels op te zetten en vervolgens te kijken of franchising haalbaar is. Maar al snel meldt zich iemand die als franchisenemer een Kaldi in Den Haag wil opzetten. De twee happen toe en eind 2002 bestaat de keten al uit tien winkels: twee in eigendom (Zwolle en Deventer) en acht franchisezaken.

Het gehele formuleverhaal over Kaldi is te lezen in het aprilnummer van RetailTrends
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!