Modeketen C&A en webwinkel Wehkamp hebben hun samenwerking met vier jaar verlengd. C&A verwacht dat binnen die samenwerkingstermijn tien procent van zijn omzet via wehkamp.nl wordt gegenereerd. Vorig jaar was dit nog één procent op een omzet van 510 miljoen euro.
Sinds vorig jaar biedt C&A een klein deel van zijn assortiment aan via de webwinkel van Wehkamp. Dat loopt zo goed, dat beide bedrijven zich voor vier jaar aan elkaar hebben verbonden. Daarbij moet het aanbod flink uitgebreid worden.
Marketing-directeur Martijn van der Zee van C&A stelt dat de fashion retailer mikt op een jaarlijkse verdubbeling van de omzet via Wehkamp. De totale omzet van C&A groeide de afgelopen jaren met ruim vijf procent per jaar. Mocht C&A over vier jaar inderdaad tien procent van de omzet via Wehkamp binnenhalen, dan streeft het online filiaal de vestiging op het Amsterdamse Damrak voorbij. Het topfiliaal van C&A is goed voor 25 miljoen euro omzet per jaar.
C&A en Wehkamp verlengen samenwerking
Gepubliceerd op 14 april 2008 om 00:00
Reacties 0