Inkopers van Wal-Mart maken van hun hart geen moordkuil. Ze publiceren hun observaties en opinies via het nieuwe winkel-weblog Checkoutblog.com. Zou dat iets zijn voor Nederlandse grootwinkeliers: een digitale sprekersbühne?
Logboeken werden vroeger bijgehouden op schepen. Aanvankelijk om de snelheid te noteren en zo de vordering bij te houden. Later werden logboeken meer uitgebreide reisverslagen, ook wel scheepsjournalen genaamd. Dankzij de logboeken van ooggetuigen kunnen we belangrijke historische gebeurtenissen reconstrueren. Zouden er meer logboeken bijgehouden
worden in de zakenwereld, dan was de verslaggeving van business-cases een stuk betrouwbaarder. Zowel successen als mislukkingen zouden meer genuanceerd zijn.
In dit internettijdperk is het blog een populair medium voor allerlei mensen om hun ervaringen en opvattingen te delen met belangstellenden. Ook bedrijven bieden door middel van blogs een kijkje achter de schermen.
Het gehele verhaal is te lezen in het aprilnummer van RetailTrends
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Bloggen: een kans voor grootwinkelbedrijven?
Gepubliceerd op 14 april 2008 om 00:00
Reacties 0