Halfje populairder dan heel brood

Nederlanders kopen steeds vaker een halfje brood. Dat laat de Stichting Bakkerij Imago (SBI) weten. Aan halve broden werd in een jaar tijd zes procent meer besteed. Hele broden plusten drie procent, blijkt uit onderzoek dat werd uitgevoerd door GfK panelservices.

Ook de aankoopfrequentie van het 'halfje' laat een stijgende lijn zien. De opmars valt onder meer te verklaren uit het toenemende aantal kleine huishoudens (een of twee personen). Voor deze groep mensen is een heel brood simpelweg te groot.

Volgens Ad Overgaag van de SBI zijn er inmiddels al supermarkten die helemaal geen hele broden meer verkopen. Hij denkt dan vooral aan supers in studentensteden. Een half brood (0,82 euro) is gemiddeld relatief duurder dan een heel brood (1,23 euro). Maar dat komt volgens Overgaag voor een deel ook doordat het half brood in de discountsupermarkt nog niet zo populair is als in de servicesuper en de bakker.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!