Paprika steeds minder verkocht

Een Nederlands huishouden kocht in 2007 gemiddeld 2,35 kilo paprika voor huishoudelijk gebruik. Dat is acht procent minder dan een jaar eerder, meldt Vakblad Agf op zijn website. Vorig jaar nam zowel het aantal huishoudens dat paprika kocht, als de gekochte hoeveelheid per huishouden af. De kiloprijs voor paprika was vorig jaar gemiddeld 3,86 euro, elf procent meer dan in 2006.

Bijna 54 procent van de Nederlandse huishoudelijke aankoop van paprika bestaat uit mixpaprika. Rode paprika volgt met een aandeel van 36 procent en de rest is verdeeld over groene, gele en overige paprika's.

In 2007 verliep 37 procent van de supermarktverkoop van paprika via Albert Heijn, gevolgd door Superunie met 29 procent. Beide ketens wonnen in 2007 aan marktaandeel, onder meer ten koste van C1000 en Aldi.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!