Tesco in opspraak door kinderbeha’s

De Britse retailer Tesco heeft sinds een week voorgevulde beha’s voor 7-jarige meisjes in het schap liggen. Met deze actie heeft de keten zich de woede op de hals gehaald van de Britse bevolking. Dat schrijft Distrifood op haar website.

De beha’s, slechts vier euro per stuk, worden door critici ‘zakgeld beha’s’ genoemd. “Ik kan mij voorstellen dat de meeste moeders geen gat in de lucht springen als ze hun dochter met zo’n beha zien thuiskomen”, zegt modedocent David Morris in The Sun.

Ook de Britse unie van leerkrachten vindt de beha maar niks. “Er is al te veel druk op kinderen. Het maken van producten die hen aanmoedigen om seksueel provocerende kleding te dragen is onverantwoord.” Britse liefdadigheidsorganisaties voor kinderen spuwen eveneens hun gal in de krant. “Kinderen moeten kleding dragen die is aangepast aan hun leeftijd en begrip. Voorgevulde beha’s zijn dat niet.”

Tesco is echter niet van plan de beha’s uit de schappen te halen. “Het is een product dat ontworpen is voor meisjes die op die leeftijd al volop bezig zijn met hun ontwikkeling. Hij is bovendien ontworpen om te dekken, niet vleien, en werd ontwikkeld na een bespreking met de ouders.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!