Meer duurzame vis bij supermarkt

Supermarkten bieden steeds vaker duurzame vis aan. Na Albert Heijn zijn ook Jumbo, EM-TÉ, Golff en Deen bezig met een duurzaam inkoopbeleid voor een deel van hun visassortiment. Dat blijkt uit een tweede onderzoek van Greenpeace, waarvan de resultaten dinsdag bekend werden gemaakt.

Bedreigde vissoorten als roodbaars, zwaardvis en Atlantische zeewolf worden door sommige supermarkten niet meer in het assortiment opgenomen. Greenpeace wil echter waken voor een jubelstemming. Zo wordt in alle Nederlandse supermarkten nog paling verkocht, terwijl die op de CITES-lijst voor bedreigde diersoorten staat en in buitenlandse supers veelal niet meer te koop is, stelt campagneleider Femke Nagel.

In keurmerken of vermeldingen op het etiket zoals ‘ vis van duurzame vangst’ ziet Greenpeace niet zoveel. "Het is nog geen garantie dat de vis daadwerkelijk van duurzame vangst komt, maar kan ook betekenen dat men daar mee bezig is."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!