Consument vindt welzijn belangrijk

Welzijn neemt een dominante positie in de menselijke top-10 in. Consumenten vinden het belangrijk om lekker in het vel te zitten of vitaal te zijn. Gemiddeld wordt het eigen welzijn door Nederlanders met een 6,7 gewaardeerd. Spanjaarden, Amerikanen en Mexicanen waarderen hun welzijn iets hoger, Polen en Engelsen iets lager. Dit blijkt uit onderzoek van het Henley Centre, gehouden onder zo`n 15.000 consumenten in 10 landen. Belangrijk voor het welzijn van de mens zijn sociale contacten en het opzoeken/bellen/e-mailen van vrienden. Ook ontspanning, zoals sex, slapen, in de zon zitten en massage worden als welvarend ervaren. Om het welzijn te verhogen kan men naar buiten gaan, sporten of een uitstapje maken. 9% van de consumenten heeft voeding in zijn top-3 van welzijnsverhogende activiteiten staan. Bedrijven kunnen inspelen op deze behoefte aan welzijn. Verschillende levensmiddelenfabrikanten hebben zich inmiddels op deze markt gestort met een stroom van functionele en gezonde voedingsproducten. Ook de leisure, erotische en beddenindustrie kunnen zich nuttig maken op de welzijnsmarkt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!