Meeste voetbalfans bij Super de Boer

Supermarktketen Super de Boer heeft de grootste schare Oranje-fans onder haar klanten. Van de consumenten die hun boodschappen doen bij Super de Boer, zegt ruim 61 procent naar het Europees Kampioenschap voetbal te gaan kijken. Dat blijkt uit een onderzoek van GfK, gepubliceerd in Foodmagazine.

Bij de andere grote formules ligt dat percentage lager, waarbij Albert Heijn (51,9 procent) en Lidl en Aldi het kleinste aantal voetbalfans hebben. Toch kijkt nog steeds de helft van de klantenkring van deze formules naar het voetbal. Sportevenementen als de Olympische Spelen en het EK beïnvloeden de aanschaf van bier, frisdrank en zoutjes in de winkel, zo blijkt uit het GfK-onderzoek.

Van de clubteams is Ajax nog steeds de grote favoriet onder huishoudens, al neemt de populariteit wel wat af. Feyenoord scoort het best onder klanten van Albert Heijn en PSV is populair onder Jumbo-klanten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!