Hang naar huiselijkheid zet zich voort in 2005

De hang naar huiselijkheid en de geur van vroeger zet zich voort in 2005. Nederlanders blijven massaal broodbakmachines aanschaffen, kruiswoordpuzzels oplossen, de oer-Hollandse gezelligheid opzoeken en klusjes doen in en om het huis. Dat blijkt uit onderzoek van Trendbox. De huiselijkheidstrend werd ingezet in 2003. Dat jaar schoot de verkoop van broodbakmachines plotseling de lucht in. In 2004 volgde een enorme toename van de verkoop van gezelschapspellen. Dit zal in 2005 weer iets verflauwen, maar de bordspellen blijven regelmatig op tafel verschijnen. Ook is de verwachting dat Nederlanders iets minder gaan klussen in huis en tevens minder gaan tuinieren. In 2004 zei 34% van de Nederlanders meer in de tuin te zullen gaan doen, nu is dat 30%. Ondertussen nemen andere vrijetijdsactiviteiten in 2005 toe. Zo gaan de Nederlanders nog meer wandelen dan zij al deden: inmiddels wandelt 1 op de 2 Nederlanders van 16 jaar en ouder met een zekere regelmaat sportief. Verder gaan de Nederlanders gezonder leven, meer fitnessen en aan de conditie werken, meer sparen, calculerender hun geld besteden, en goedkoper of minder op vakantie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!